dilluns, 21 de novembre de 2011

Diari amic

Avui he assistit a la presentació d'un projecte molt interessant per a les associacions de la ciutat de Barcelona.

Un cop he trobat la seu del Banc dels Aliments, qui hi hagi anat ja sabrà que difícil és anar en transport públic a la Zona Franca, hem fet una visita a la fundació del Banc dels aliments i posteriorment una roda de premsa per presentar el projecte.

L'edició de Barcelona del diari "20 minutos" ha tret a la llum el Diari Amic. La proposta del diari gratuït és donar a conèixer les propostes i actuacions d'algunes de les associacions, fundacions i entitats de la ciutat de Barcelona.

I no només col·laboren a difondre les actuacions sinó que un percentatge dels beneficis publicitaris reverteixen en el propi projecte explicat al diari amic.

Avui ha sortit a la llum el primer número del Diari Amic, dedicat al Banc dels Aliments. El proper número serà l'11 de gener i les protagonistes serem les associacions juvenils de la ciutat de Barcelona, que fem una tasca important però sovint només sortim als mitjans quan la caguem...

Sovint, quan parlem amb en Joan (joanvallve.blogspot.com), no arribem a arreglar el món però acabem arribant a la conclusió que a l'estat espanyol i a Catalunya tenim força dèficits...i un d'ells és en l'aspecte dels mitjans de comunicació. Uns mitjans al servei d'uns interessos molt concrets i que sovint obliden el seu objectiu que hauria de ser el garantir el dret a la informació de la ciutadania.

Quan un veu aquest panorama, agraeix la tasca d'alguns mitjans de comunicació que surten d'aquest guió majoritari. És d'agraïr la tasca dels mitjans de comunicació comunitaris, de barri, associatius i que fan d'altaveu de les iniciatives ciutadanes.

Però encara és més remarcable que un mitjà de comunicació de masses deixi a una banda el benefici econòmic i no sigui aquesta l'única fita que busquin. I el 20 minutos ha estat un diari de referència en aquest aspecte, per exemple al no acceptar anuncis de prostitució, enfront d'aquells diaris moralistes que no ho són a l'hora de passar per caixa.

Val a dir, que donant suport al projecte hi ha l'Ajuntament de Barcelona, que fa una aportació econòmica garantint-ne la viabilitat mínima necessària. Qui em conegui sabrà que no vaig votar al partit que avui governa la ciutat, però crec que en això han estat coherents. Durant anys van criticar la despesa publicitària de l'Ajuntament i van prometre rebaixar-la i reconduir-la. 

Rebaixar, no se si l'han rebaixat però el que sí han fet és que la despesa publicitària no només serveixi per publicitar accions municipals sinó que també serveixi per visualitzar la tasca d'entitats i associacions que també fan servei públic a la ciutat, com a mínim en aquest projecte.

1 comentari:

  1. Chapeau aquest primer post Pau!

    Totalment d'acord! Les associacions generem molta informació que, a més, té una vessant constructiva. I molt sovint els mitjans de masses dediquen espai a notícies que no aporten res a la societat i que a la ciutadania ni li va ni li ve... La iniciativa del 20 minutos és valuosa per intentar donar un valor afegit a les seves pàgines i per donar una info que és necessària en tots els aspectes...

    I molt bé aquests darrers paràgrafs guardiolistes! No estic gaire acostumat a llegir-los i ho trobo a faltar... Crec que la desafecció molt sovint ve provocada per la continua necessitat de la classe política de criticar tot el que fan els altres... Si s'acceptés i es reconegués més el que fa bé la resta i es construís en positiu i no en plan destructiu segurament les coses anirien millor...

    ResponElimina